Bra värden
Efter att jag genomgått flera olika hälsoundersökningar har man fastslagit att jag har bra värden. Det är en av de bästa sakerna man kan få i sitt liv. Att få höra att man är frisk är livets gåva! :-) Det ser ju ut att rulla åt rätt håll. Så nu måste jag bara fortsätta kämpa med träningen så är cirkeln sluten. Hälsan är och ska alltid vara nummer 1. Nu ska jag tillbaka för kontroll om 2 år är tanken.
![]() |
| Kollega, Chef, Kollega och Jag |
Tävling avslutad
Det är inte alltid lätt att slå ihop två stycken Servicedesk till en gemensam. Men vi har gjort det och det går riktigt bra. Som en inledning på detta anordnades en tävling i vår Servicedesk som avslutades 30 november. Tävlingen delades in i 3 kategorier:
1. Den som tagit störst antal samtal
2. Den som avslutat flest antal ärenden
3. Den som debiterat högst antal timmar [Jim]
Det var roligt, intressant och spännande.
Det var roligt, intressant och spännande.
300 dagar utan socker
Det har varit 30 riktigt tuffa dagar men det har också varit 30 dagar där jag bevisat att vill man så kan man. Det sägs att det tar 21 dagar för att kroppen att anpassa sig efter ett ständigt frossande av godis, snask, choklad etc. Men jag har klarat av nästan 2 år utan läsk. Jag tycker du ska prova det också. Idag råkade jag av händelse dricka lite av Sprite. Jag blandade frugans glas med mitt. Det var faktiskt riktigt äckligt. Den riktiga smaken blir dold när hjärnan är i ett "sockerläge" men har man ett annat tänk så får faktiskt det en helt annan smak. Jag dricker numer i stort sett endast vatten till lunch och middag. Det tar inte heller bort smak från goda maträtter. Lite humörsvängar, ett stort sockersug och tålamod så är man plötsligt på hela 30 dagar senare här.
Allt gott,
Allt gott,

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar