söndag 1 mars 2020

Tillbaka till studiebänken - Jag pluggar på BHI :-) - Watch repair technician

📌 Rimbo 7 januari 2020 - 84 DAYS - 21 HOURS 14
MINUTES till 1 april 2020
O,7 stift har alltid varit "The weapon of choice" när det kommer till plugg. Den här pennan har nog varit med ända sedan jag pluggade till "datasäkerhetstekniker" kanske längre tillbaka.
Jag minns hur ont i handen jag fick efter varje tenta för jag hade så mycket att svara på. Det blir en del handsvett också. 😶
Kaffet är på g nu. 🍵I vanliga fall är sista koppen vid 14 tiden men nu är man här igen. I studietider. 

📌Rimbo 14 januari 2020.
With license to... LEARN! Alltid roligt att ta emot brev och paket. Men det här kom oväntat. Trevligt trevligt. Nu väntar en till kväll att fylla med studier. Inte helt oväntat kanske... Ni vet vart jag finns.


📌Rimbo 31 januari 2020
Studierna går framåt. Det teoretiska och även det praktiska som jag hanterar vid sidan av studierna. Jag delar med mig av mitt projekt 6, bild nummer 1 som kan ta del. Klockan kommer från London. Det hade fått sig en rejäl omgång i vad man skulle kunna kalla "Englands Postnord" och sekundvidaren var böjd neråt (hur i hela friden de nu skett) och tog i minut & timvisaren och den var i ett icke fungerande skick - varför jag tog mig an uppgiften att försöka reparera den.
I ett lyckat försök igår kväll så reparerades den och nu är den fullt fungerande. Jag är lite osäker på om jag ska behålla den, den är riktigt fin. Men det blir av en LOTR känsla (Ni vet när SMEAGOL har RINGEN? IT IS MY PRECIOUS, IT'S MINE ) Men jag köpte den för att laga den och det har jag gjort. Så det känns rätt att släppa den.
Det visade sig senare att sätta tillbaka case back skulle vara mycket svårare än jag trodde. Då ska ni veta att jag har 2 st fullt fungerande 'watch press" men jag hade fel diameter på 'dies' som de kallas - så jag var tvungen att lösa det med en papperstidning och en träbit så fick jag på den.Se bilderna. Blev ju en aning frustrerad när man faktiskt har 2 st pressar och ingen gick 
Man ska inte underskatta att lösningarna finns runt omkring oss! Vi behöver inte alltid verktyg för allt! Kom också ihåg att jag började min resa aug 2019 och har plockat isär ett x antal ur redan vid det här laget. Har misslyckats med några, men det är en del av resan. Genom lärdom måste man misslyckas!!
Den har tickat på normalt sedan igår kväll. Om någon är intresserad, skicka PM. Den kostar ca 1100-1300 på nätet just. Detta var, enligt min projektlista, "Case number 6" och genom olika andra försök - vissa mindre lyckade än andra - men denna har jag alltså reparerat.
Case number 6 - is closed! Completed 2020-01-30
Bild nummer 2, tagen samma dag förra veckan som den förra tokiga bilden  någon som vill ha nytt batteri eller önskar hjälp med något så kan jag ställa upp gratis i studiesyfte. 

Skriv Pm!

Trevlig helg till er allihopa!❤️

"Tid är allt vi har och allt vi inte har"
-Jim Håkan Larsson


•.-:¦:-•*•.-:¦:-•*•.-:¦:-•*•.-:¦:-•*MPDSS•.-:¦:-•*•.-:¦:-•*•.-:¦:-•*•.-:¦:-•*
Motivation | Preparation  | Determination | Strength | Success
Swimcount: 33000m since jan-18
In Progress: Etna (Italien) Katla(Island) T
ajomulco (Guatemala)
Completed: 
1.Volcano: Pacaya, Guatemala 2552M Jan 2015 South Section| 
2.VolcanoAcatenango, Guatemala 4000M Dec 2016
3.Volcano:Pacaya, Guatemala 2552M Jan 2019 North section |
4.Volcano:Vesuvius, Italien 1281M july 2019                          
#Beherenow
#Vulcanohiker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar