fredag 24 april 2020

Tidens passage

Hej du!
❤️Om tiden finns mycket historia att läsa. Tiden är konstant och som kursen jag studerar på, BHI (London) beskriver att tidens begynnelse är diskuterad på många olika håll av fysiker och filosofer. Oavsett bud så verkar det som alla är överens om att tiden flyter på fortsättningsvis. Precis som klockan jag arbetar med här så visar jag tidens passage.🕛
"Många människor upplever tiden som något som vi rör oss fram igenom, eller så upplever de det som att vi står still men att tiden kommer som en ström, ungefär som en sten som ligger still i en flod med forsande vatten" - Wikipedia.
Något viruset inte kan ta död på är tiden. Vi håller hos hemma för att skydda varandra. Så småningom kommer Corona att försvinna. Det är oundvikligt för viruset. Allt det här kommer vara något som kommer talas om i framtiden.
Historieböcker kommer skriva om det moderna viruset Corona (covid-19) som stoppade hela världen. Kaos. Människor som dog. Familjer som slets itu. Tårar av floder för våra medmänniskor. Begravningar utan anhöriga.😔
Inga kramar och närhet. Sorg och smärta. Precis som förr när spanska sjukan hände. Eller andra sjukdomar. Människan har varit med om liknande men inte du och jag.
❤️Men det kommer också stå allt det goda vi gjort för varandra. Alla som ställer upp i sjukvården. Alla som utbildas till sjukvårdare för att hjälpa till. Grannar som hjälper varandra. Människor som på olika sätt ställer upp för sina medmänniskor.
❤️Det goda i oss som finns där när kaoset och krisen är ett faktum. Där skriver vi också historia och man kommer tala om oss.
🌟Men vi # här och nu. Något som jag brukar nämna för mina kollegor. I vår historia är det här en litet ögonblick på det stora hela. Viruset kommer försvinna för det överlever inte tiden. Inget eller ingen gör det. Vi har varandra att hjälpa oss igenom tidens passage här och nu.
Viruset är en liten bit av tidens passage i det stora hela. Kom ihåg det, ni alla fina som jag känner och det vi kan se historiskt är allt kommer bli bra. Det är trots allt bara en tidsfråga.
Vänligen lyssna på myndigheterna; håll avstånd. Gå inte ut och lev era liv som det vore som vanligt. Ditt beslut att gå ut kan vara den andres död. Vi har vårt ansvar gentemot varandra. Är du sjuk - stanna hemma. Ta hand om er ❤️❤️❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar