onsdag 2 november 2016

En knegares arbetdag

En vanlig arbetdagmed semester i tankarna!
 God förmiddag, dagen började med en cykeltur till centrum med reservcykeln 06.20. Tyvärr höll inte lagningen igår så det är bara att köpa ny slang. Jag tänkte dock ta bilen först men låset strular. Sen for det iväg till kakfabriken med den röde tillsammans med andra hårt arbetande människor.
Nu är det nedräkning på riktigt för en go semester att ta ut. Det börjar pirra lite. Jag har skrivit en att göra lista och där börjar det mesta bli klart. Det är inte lätt att hålla koll på alla delar. Men det ser ut att ordna sig. Att ha en punktlista är A och O för mig för att behålla en fungerande struktur på vad som ska göras. Jag tänker ofta hur kan man ta igen tid som man förlorat med nära och kära på bästa sätt och slutsatsen är ju att det inte går.
Resrutt
Arlanda - London - Miami - Guatemala
Nu är man inte 19 år gammal längre. Första resan var man ju en tunn mager liten skit med ingen erfarenhet alls. Vilket äventyr man gav sig in på. Där kom man till en helt annan kontinent och en helt annan kultur och familj som öppnade armarna för mig. 

Det är något obeskrivligt det där när man ska träffa familjen♥ igen efter en så lång tid. Men nu är jag inte 19 år längre. 


Jag återvänder med min fru som jag nu snart varit gift med i 7 år och snart 9 år har vi varit tillsammans genom eld, bönor och ris. Precis som alla andra har vi alla våra äventyr i livet och snart börjar ett nytt bra sådant för oss. Om 38 dagar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar