lördag 11 november 2017

Livets stig i Konungariket Sverige

Njut av livet och ta inget för givet
Jag vaknar varje dag och är tacksam att jag fått vakna igen. Det är underbar känsla att att man greppar tag på livet och nuet. Den ena dagen är nte den andra lik. Under hösten har jag hunnit med en del. Kurser, resor, utveckling, möjligheter och förändringar. Erfarenheter som jag kommer ta vara på och som kommer hjälpa mig vidare sålänge jag får den möjligheten i livets stig här i konungariket Sverige.

Marbella med byBrick AB 


Vi hade en trevlig konferensresa till Marbella med olika lagsporter, konferenser och aktiviteter. På bilden syns gänget som tog Mountainbike på berget kring Marbella. Jag längst till höger.


Naturligtvis kraschade jag under cykelfärden ner när jag tappade FOKUS. Det var lärdomen den dagen ;). Här kommer ett par bilder från cykelturen. Underbart landskap. Cykelkraschen gjorde turen mer minnesvärd. Så man får se det positiva i det hela och jag lever









2 Servicedeskar som slagits ihop
1 oktober slogs Ants IT och byBricks deskar ihop till en och samman och vi heter nu byBrick Servicedesk. Det har varit ett stort projekt med flera olika delar så man kan säga att det har varit en hektisk men mycket spännande och roligt höst


En hektiskt höst är nu i pipen
Efter en hektisk höst har jag nu slagit samman tankarna till ord, svart på vitt. Där kom den. Det började med en kliande hals. Sen kom det lite smärta i kroppen. Ni vet vad jag menar? Nu har jag börjat hosta lite smått oskyldigt. Hur ska det här gå? Tankarna formar sig till frågor. Sömnlösa nätter med hosta och slem? Precis som förra gången. Huvudvärk och halsont blir ens nya jag.Erfarenhet är ordet. Jag har klarat mig utan förkylning men nu tog den mig. Hur ska det här utveckla sig. Att vara förkyld är det tråkigaste som finns. Det är hemskt.




I love my Job

Det är det vidrigaste som finns att vara sjuk. Men när det här händer slår det till med kraft. Inte ens apotekets gin jung, hans trans eller vad fan det heter kan hjälpa. Trams. Där har du en industri som vill tjäna pengar på dig. Det lindrar säger dem. Eller är allt psykiskt? Mycket är det. Jag lämnade blodprov i förrgår och jag minns att hela den förmiddagen var jag yr och trött. 100% mottaglig för bakterier/virus - varsågod välkomna! Borde jag tagit tunnelbanan? Skulle jag köpt frukost mackan från Danderyd? Jag svimmade ju nästan då jag lämnat blodprov på fasta. Mackan var vital.

Gamla vanor snabba att komma tillbaka till

För 1 år sedan utredde vi senast blodtrycket som nu åter igen var högt. Inte livsfarligt högt men pga min ålder så var det inte bra. (155/90) Detta kommer leda till ett par till undersökningar bland annat ska njurarna kollas. Det kan vara genetiskt betingat och i sådana fall vill man gärna ta itu med det. Inte minst mig själv som är på dess yttersta Kant. Flera år av utmaningar har gjort mig instabil och just nu ofokuserad samt SAD (Seasonal Affective Disorder)

Utmaningen - 300 dagar utan SOCKER
Jag har antagit utmaningen att inte käka choklad, snask på 300 dagar och är på dag 295 just nu. Belöningen är dock stor. Det handlar om 2 stycken stora fel med mig. Impuls och sockerberoende. Kommer viljan att köpa den där produkten vara starkare en viljan att käka snask för stunden? Här har vi 2 stycken stora viljor som kommer krocka med varandra och jag tror att det kan hjälpa mig på vägen. Jag har en lång väg att gå för vi pratar om 295 dagar. Men den snabbaste vägen till målet är inte alltid den bästa. Den långsiktiga lösningen är det riktiga resultatet och detta är en bra idé.

Barcelona - ett ställe att besöka igen!
Semestern kom och det var en lyckad sådan. Vi hann åka till flera fina ställen och ta vara på livets underbara dagar. Första semesterdagen for vi iväg till Barcelona kl 04.00. Planet skulle åka redan kl 06 från Arlanda.  Det blev en tidig morgon men en kanonstart på semestern. Vi bokade vårat ställe på Air BnB där vi var flest antal dagar. Sista dagen var vi på Concordia

Barcelona är ett vackert land. Känner du inte till Gaudi kommer du snart att få reda på vem det var om du besöker Barcelona för det är mannen, arkitekturen, till flera kända hus. Man kan fråga sig vad som inspirerade Gaudi och svaret är naturen. Gaudi inspirerades  av naturen och genom detta gjorde han sin arkitektur. Mycket vackert. Jag har lagt till några bilder nedan som besvarar alla era frågor.













Alla kämpar vi med något. Jag har delat med mig av det jag kämpar med just nu. Vi får peppa varandra och se till att vi klarar det tillsammans. Att kunna skriva om saken hjälper mig bearbeta det. Vill du dela med dig något som du kämpar med?

Besök från Guatemala

Nu är det snart 1 månad kvar tills min svärmor kommer hit.Med öppna armar tog hela familjen emot mig i Guatemala 2009 och jag har känt dem lika länge som jag känt min fru i stort sett så att hon äntligen kommer hit är verkligen fantastiskt. Förra gången Carmen var här, var 2011 när hon hjälpte mig att ta hand om min fru då hon fick en hjärnblödning,mars 2011. Det var under andra comständigheter och allt var KAOS. Nu har vi hunnit förbereda ett rum faktiskt :-) och mycket mer. Dessutom flyttar vi inte nu som vi gjorde då. Min fru blev sjuk mitt under en flytt.

Min Bror Victor och min Svärmor Carmen


Ha en trevlig helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar