fredag 14 juli 2017

En ny dag som klingar






En ny dag som klingar
Då var det en ny dag. De gamla siffrorna 27 har nu bytts ut till 28 och det som var igår är nu lite äldre. Min fru bakade två stycken goda tårtor. Den ena tårtan lite nyttigare än andra gjord av vattenmelon, grädde, vindruvor och grädde. Den andra tårtan var en tårta med grädde och banan - två stycken väldigt goda tårtor. Gunnel och Bertil kom förbi med smörgåstårta och en fin jordgubbsplanta. Kvällen firades på Tacobar i Stockholm med en bärs pch en riktigt god enchilada som min fru köpte. Det avslutades med ett biobesök på Saga. Det var en riktigt fin dag som får sin plats i mitt hjärta.Tack älskling. <3

Kost & Träning
Dagen efter tårtan blev det en tur på 7 km som ett första steg. Jag har de senaste dagarna tränat dagligen och tagit bort en massa socker i mitt liv och ersatt detta med träning, motion och sund kost. Nu handlar det mer om permanent mål och genom det kommer jag kunna genomföra flera större mål i framtiden.Jag är nu inte en dag försenad.

Semester i sikte - resan ett steg närmare.
Det känns skönt att semestern är på ingång igen. Har tampat med flera olika ärenden och försökt avslutat dessa surdegar. Det finns en anledning till att jag placerar semestern runt mitten av Juli. Det handlar om strategi. Jag brukar ha semestern dessa dagar. Det är ett säkert kort. 

Skönt att veta då jag inte riktigt har känt att det är sommar ännu. Det har varit några få dagar med riktigt bra väder men utöver det har det varit kallt och kvällarna svala fortfarande.

































Årets sommar'resa närmar sig med stormsteg då vi ska bege oss mot varmare breddgrader. Jag vill passa på att önska er alla en riktigt god sommar! 

Önskar Jim med familj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar