#Soltimmar
![]() |
Så här känner jag att mina dagar är varje dag,
med stöd av solen vandrar jag i livets stig. |
Det har varit skönt då vi har en över 6 månader lång period med kyla och mörker. Så jag välkomnar lite sol som kan göra att vi alla mår bättre.
KOM IHÅG: "Dagen äger inte dig, Du äger dagen"
Föreningen - Svenska stöd och utvecklingsprojekt
Sedan mitt senaste inlägg har det hunnit hänt en del. 2 juni drabbades Guatemala av ett vulkanutbrott som drabbade flera tusen människor i anslutning till den vulkan jag sedan tidigare planerat att bestiga (Se tidigare inlägg) Många människor dog och skadades.Detta gav i upphov till att jag påbörjade en insamling på jobbet. Ett par dagar senare så var föreningen formellt bildad och nu har vi precis avslutat ett insamlingsprojekt där vi samlat in pengar i form av pant och donationer till Röda Korset i Guatemala.
Många undrar nog vart detta kommer ifrån men faktum är att jag haft planer på att starta en förening i flera år. År 2014 (Läs här) kom jag på namnet på föreningen men jag har velat starta en förening sedan jag var drygt 16 år. Jag vill att föreningen skall ha så mycket transparens som möjligt.
Detta ska gå till MÄNNISKOR I BEHOV och administrationsavgifterna ska vara så låga som möjligt och NI våra medlemmar ska vara våra vittnen på att tillsammans kan vi förändra.
År 2008 skapade jag ett youtube konto som vid tillfället fick namnet"Together we can change" Där skapade jag flera stora videos och tanken var att detta skulle bli en organisation. Jag hoppas någon dag kunna hitta dessa 4-5 videos jag gjorde. Men jag har tyvärr inte lyckats hitta dessa efter mycket research. Jag ska kolla med Youtube om man kan återskapa något. Anyway, insamlingsprojeket är avslutat och idag öppnades både bankonton med tillhörande Swish anslutning.
Håll utkik på bloggen för mer information om när överföringen är klar till Röda Korset i Guatemala för projekt #1.
Femkamp på GRÖNAN med jobbet och funnen telefon
15 juni var det femkamp på Gröna Lund med kollegorna. Det var go middag, härligt sällskap och bra musik. Ett riktigt bra teamwork från kollegorna i min grupp. Vi vann tävlingen. Minnesvärt och hur kul som helst. Kom till Rimbo ca 00:40 och hittade en mobiltelefon med plånboksfodral på marken. Efter lite detektivarbete hittade jag ett namn och efternamn.
Sökte upp personen på Facebook. Hittade personen och skrev i Messenger. Det meddelandet dök upp i hans Telefon. Då var det bekräftat att jag hittade rätt person. Jag hittade sedan sambon och skrev till henne som svarade snabbt. Sedan mötte jag upp ägaren till telefon här i närheten där jag bor som var mycket tacksam. En bra avslutning på en väldigt bra dag.
16 juni var en bra dag med 23 grader varmt. Dagens väder. Inte dåligt! Glömmer aldrig första gången med racerskorna. Jag glömde hjälmen och skulle gå av , det var bara det att dem satt fast så jag inte var beredd. Och boom så var jag på marken precis här där jag sitter. Måste sett roligt ut. Alla är vi nybörjare någon gång och jag antar att jag måste jävligt försiktig ute på vägarna om jag ska komma hem med livet i behåll. Hann inte cykla mycket förra gången (år 2014) innan cykeln blev stulen av en person som inte förstår skillnaden på ditt och mitt. Det här kräver övning. Övning ger färdighet.
Man ska satsa högt och leva livet! Med viss måtta försiktighet.
Man ska satsa högt och leva livet! Med viss måtta försiktighet.
#Semesterdags
Nu får man snart lite välförtjänt semester. Jag tänker att vi drar till varma breddgrader och slaggar lite vid havet. Jag kommer stänga av all elektronik under semestern och ta en riktig detox från min annars ganska fyllda vardag med teknik. Efter att vi är tillbaka kommer vi informera om planerna för föreningen och hur vi i fortsättningen kommer att samla in pengar till våra projekt.
Ha en härlig sommar nu!
#semester-detox
#beherenow
#utochnjut




Inga kommentarer:
Skicka en kommentar