måndag 15 oktober 2018

Höstens fina färger

Förkylning 
Efter över en veckas förkylning börjar jag sakta men säkert må bättre. Jag var hos läkaren i lördags och fick mina resultat (blodprov)och man sade att allting såg bra ut. Jag bad om att få papper utskrivna eftersom jag sparar dessa och jämför resultaten. Såg av en händelse att P-Glukosen var 7.1 på fasta i söndags. Jag tog upp detta med min läkare idag eftersom jag tyckte det var konstigt att man inte reagerade över detta. Det ska ligga mellan detta intervall: 4-6. Så det var ju inte bra mmen vi får hoppas det var tillfällighet eller att jag kanske åt något riktigt sött kvällen innan.

Golden Moments
Att vara sjuk är rätt jobbigt. Det finns ingen ork och motivation. Så det gäller att ta vara på golden moments när man är frisk & kry i livet. Minns att jag bjöd kollegorna på jobbet på några kokosbollar precis innan jag blev sjuk och jag fick frågan om det var något särskilt som vi firade. Jag svarade: "Vi firar livet och hälsan" Några dagar senare blev jag sjuk och det har hållt i sig ganska rejält. Så kan det gå. 

Höstens fina färger
Idag var en riktigt fin höstdag som bjöd på många olika färger. Jag passade på och tog med mig kameran för att ta lite bilder under promenaden. Jag kan ännu inte hantera kameran ordentligt men några bilder bllev rätt bra och jag tycker att man får öva bäst man kan så blir det något bra i allafall. 

Vilka fina färger hösten ger oss. Otroligt vad man går miste om, om man inte går ut och promenerar. Jag hoppas ni tycker om bilderna. 













•.-:¦:-•*•.-:¦:-•*•.-:¦:-•*•.-:¦:-•*
Swimcount: 23400m since jan-18
Reaching the skies: 75 days
#Beherenow
•.-:¦:-•*•.-:¦:-•*•.-:¦:-•*•.-:¦:-•*

1 kommentar:

  1. Jag tycker bilderna blev riktigt bra. Inget fel på dom. Jag har alltid kameran med mig. Man vet ju aldrig när något dyker upp som behöver "frysas". Verkligen fina färger. Jag tycker att färgerna denna höst har varit mer intensiva än föregående år.

    SvaraRadera