lördag 9 juli 2016

Prisad i tävling, födelsedag och semester

Prisad i en tävling 

Från början trodde jag aldrig att jag skulle ens komma i närheten av priset men tydligen så gick det väldigt bra. Jag satt och dokumenterade våra kunder på jobbet när det inte fanns något att göra, dvs när ärendelistan var tom.

Så det slutade faktiskt riktigt bra att komma på en 3:e plats i dokumentationstävlingen. Så min lärdom är att sikta alltid högt och göradet bästa så finns det faktiskt en chans för alla att vinna.

Här kan ni läsa mer om detta från Ants IT.



I tävlingen utsågs tre vinnare André , Leif och Jim som tillsammans gått igenom och kvalitétssäkrat imponerande 178 siters (geografiska siter red. anmärkning) dokumentation.
Foto av: Josef Nord.




Födelsedag
Så kom födelsedagen mitt i allting och mina 26 år blev nu istället 27 år. Tänk vad tiden flyger och vi kan inte göra något annat än att hålla i oss ordentligt så vi inte tappar greppet. Födelsedagen firades på ett allmännrum på Krögaren i Rimbo där min far bor.  Vi valde platsen så att min far kunde närvara. 

Semester
Som gräddet till pannkakan så kom även semestern till slut. Det känns faktiskt riktigt bra med semester för att återupphämta sig. Det började bra med en utflykt till Stockholm där vi var i "Rosendals Trädgård". Lås mitt betyg på Tripadvisor här. Sedan promenerade vi runt djurgården och åt en härlig lunch på gräsmattan i solskenet. Vad kan man säga om sådana underbara dagar? Det gäller att ta vara på dom. Jag minns för ett par år sedan när min mormor alltid sa åt mig att ta vara på soliga dagar och om det är något jag har lärt mig från henne så var det just det budskapet som hon har lämnat kvar. Jag har lärt mig att uppskatta livets soliga dagar mer än tidigare och nu när man jobbar uppskattar man desto mer semestern.



Tacksamhet

När törsten är stark finns ingen återvändo. Ungefär så kan det kännas när man ser fina produkter men ibland kostar det en del om man ska ha råd. Jag har en liten lista med prylar jag vill köpa men aldrig köper på grund av att det kostar men tack vare priset från tävlingen kunde jag nu har råd med att köpa ett nytt tagentbord som ska vara riktigt bra.

Tangentbordet ersätter mitt gamla Steelseries 6gv2 som jag köpte begagnat för 2 år sedan och redan då var det ett par år gammalt. Corsair Strafe RGB MX Silent ska vara en av de bättre mekaniska tangentborden just nu. Men visst händer det att jag får dåligt samvete när jag köper mig sådana lyxigheter. Men jag tror ibland ska man unna sig det om man har möjlighet vilket jag nu hade.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar