torsdag 30 juni 2016

Inte en sjävklarhet för alla

Vatten på liv och död

Foto: Jim Håkan Larsson

I sommarvärmen fick jag en tanke på tacksamhet för det jag har just nu och jag ville dela med mig av ett litet budskap.

Det här är möjligheten till liv på planeten och jag är en av miljoner som har lyckan till rent vatten. Jag tänker ofta att tänk vilken tur jag har som har både mat och dricka till bordet. Det katastrofala i det hela är att över 650 miljoner människor saknar tillgång till rent vatten.

Jag vill därför uppmana mina läsare att inte slösa med vatten i vardagen. Använd inte mer än vad som nödvändigt krävs. Gör en insats genom dina handlingar i vardagen. Jag har läst lite om Wateraid och deras verksamhet.




Läs mer om Wateraid och deras verksamhet här.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar