torsdag 20 oktober 2016

Hösten och sen långsemester!


Höst och Vinter

Det var ett tag sen jag skrev något och faktum är att jag inte tränat på över 2 veckor nu. Det har varit ett par ganska gråa dagar men jag försöker hitta ljuset i mörkret i varje situation och ögonblick. Det brukar kännas tyngre varje år den här perioden men i år försvann all ork med mina projekt och planer. Jag har inte tränat utan jag jobbar och det får räcka. Jag saknar sol och värme. Så är det bara. 



SAD -Ej att underskatta

Jag tror absolut inte att jag har någon SAD (Seasonal Affective Disorder) utan snarare någon slags trötthet / mindre deprission kopplat till hösten. Vissa dagar kan ju trots allt vara riktigt fina med ett par solchanser och det finns mycket positivt också med hösten - fina gyllene träd som skiner som guld i solens starka strålar. Sedan så känner jag frisk luft skölja landet. Men man ska inte underskatta effekterna av den här årstiden och jag kan mycket väl tänka mig att många blir drabbade. Så försök hitta ljusen i tillvaron:

1.Din fru/man/bf/gf/familj
2.Du har en god hälsa
3. Du har mat på bordet
4. Kommande resor, event, dylikt.

Det är en mörk tid men livet är underbart.

Pepparkaka - Ej att underskatta

Från SAD till pepparkakor! Jag brukar oftast vara glad och positiv.. Idag har jag köpt lite pepparkakor till jobbet. Det är en tradition och inom några veckor blir det glögg. Man ska aldrig underskatta pepparkakan! =) Skämt åsido- vem älskar inte pepparkakor? 

Blodprover & resultat
Då var det snart dags igen att lämna blodprover för att se värdena efter min omställning vad gäller hälsa & kost. 

Värden 1 blodprov:()

Värden 2 blodprov: (25 oktober)

Utflykt med Roslagens Geologiska Förening


Nu är det bara 50 dagar kvar tills vi åker till varmare breddgrader. Att träffa familjen igen efter så lång tid - DET GÅR INTE ATT BESKRIVA. Att ha familjen så långt borta är inget jag kan rekommendera till någon men det är sånt som händer när man träffar sin andre hälft på andra sidan halvklotet. 


Previous trips
Resorna till Guatemala

Vi har alltid valt att resa runt vår bröllopsdag (12 december) för att fira in semestern och det är roligt att fira den utomlands.I love it! Att flyga är en fantastisk känsla.


Må väl där ute i vida världen






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar