![]() |
| Min fru Lucia och min far Gerth redo |
Då var Rimbos nationaldag här och den var klockren med härligt väder. Det är sveriges största och förmodligen äldsta endagsmarknad som sker första torsdagen i oktober varje år. Här handlades det vantar, strumpor, brända mandlar och lite annat gott och blandat.
Farsan fick sina strumpor, mandlar och en box med chokladbollar. Vi hittade även ett par varma vantar till honom men det vi inte lyckades hitta var en jacka av bra kvalité så där fortsätter sökningen. På kvällen fick vi besök av nära och kära där vi bjöd på middag och fika. Vi åt Hamburgare på marknaden. Det var en bra dag helt enkelt.
På ett ställe fanns möjligheten att kunna ta blodtryck så jag passade på.
Resultat: 165/80 så övertrycket är fortfarande lite högt. Jag har fortfarande inte fått min apparat som jag beställde för 2 veckor sedan tyvärr. Vi får se när den droppar ner i brevlådan.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar