![]() |
| Missade du dessa i år så får du vänta till nästa år. |
Lätt att hamna i gamla banor.
Efter att jag besteg vulkanen förra året hamnade jag ganska snabbt i mina gamla banor. En chokladkaka kändes snart inte så fientlig längre och jag slutade med all min träning. Påsken kom likaså den och bjöd på en massa olämpligt. Men nu känns det som jag har långsiktiga mål och det kommer hjälpa mig på vägen. Jag såg en dokumentär på Kunskapskanalen förra veckan som heter: Länge leve äkta mat! Den var oförglömlig och mycket lärorik. Se denna dokumentär!
"Jag kommer göra så gott jag kan"
Det här har varit mitt motto varje morgon sedan jag började jobba med IT-Support. Jag kan inte allt. Men jag ska göra mitt bästa för att lösa problemet. Jag minns ett av mina första jobb som jag hade i mitt företag. Det var en MS access databas som var korrupt. Jag reparerade databasen med en mjukvara och sen var det löst. Efter det har jag varit ute hos många kunder i Stockholm, Norrtälje och Rimbo. Jag har fått vara hos flera företag och det har rullat på bra. Logent, Försvarets Forskningsinstitut, Karolinska Institutet och Socialstyrelsen. Kent Pettersson var en mycket duktig kollega som jag jobbade med på Socialstyrelsen och vi plöjde ärenden och såg till att ärendekön oftast var tom innan dagen var slut. När jag kom till Ants IT augusti 2015 kände jag på direkten att, här vill jag stanna. För det första så klingar det med kollegorna och för det andra är IT-support min styrka. Jag kan inte allt men jag kan lite om flera system. Jag gillar variationen i mitt arbete.
Teamleader
Jag har sedan februari fått en ny roll på jobbet som jag eftersträvar att försöka förbättra på alla möjliga sätt och det är här all min fokus kommer vara nu. Jag En del av mina nya arbetsuppgifter är att jag kommer få mer ansvar (inklusive utveckling) för interna rutiner och processer som är direkt relaterade till den dagliga verksamheten inom fjärrstödsgruppen. (Servicedesk) Jag kommer även att övervaka att de interna rutinerna efterföljs och notera avvikelser. Jag har även ett ansvar för fjärrstödskön och se till att ärenden löses inom rimlig tid. Eskalering av ärenden som behövs och se till att det flyter på i gruppen. Jag lovar ingenting men jag går upp varje morgon och det första jag tänker på är att idag så kommer jag göra så gott jag kan. Utifrån dessa premisser tror jag att det kommer rulla på fint.
Ants IT uppköpta - Nytt kontor :-)
Ants IT blev nyligen uppköpt av Bybrick så nu sitter vi på nytt kontor med ett gäng härliga kollegor. Läs nyheten här. Det är inte varje dag man är med om något sånt. Våra team klickar perfekt så jag ser fram emot det framtiden har att bjuda på.
![]() |
| Dåliga blodfetter : 4.0 |
Detta i kombination med ett mindre aktivt liv är lika med att förkorta livet. Däremot har jag nu smått börjat komma igång igen med lite mindre aktiviteter. För några dagar sedan cyklade jag 1 mil på kvällen bland annat.
![]() |
| Dåliga blodfetter: 3,7 |
Med det sagt har vi faktiskt lyckas tagit bort följande produkter från kylskåpet: 1.Smör och Margarin. 2. Läsk.
Rehab.
Efter flera veckors intensivträning så börjar jag kunna röra fingret. Det är en mäktig känsla eftersom jag inte rört den i si så där 27 år. Tack vare mycket duktiga läkare så går det framåt.








Inga kommentarer:
Skicka en kommentar