
Tisdag
Gårdagens pass på friskis slog ut mig totalt. Kanske kombination med en del jobb. Men jag känner att det är tungt ibland. Därför är jag inte med i styrelsen längre på friluftsfrämjandet. Jag orkar helt enkelt inte. Skär ner lite på andra sysslor i samband med mitt nya liv. Jag har börjat läsa en bok som jag köpte på loppis. Väldigt spännande bok. En gång i tiden läste jag en del. Det är ganska najs. I över 1 månad har jag nu skurit ned på sockret. Det blir nog 31 sockerfria dagar inräknat med Dop då jag tog lite bullar. Jag tänker inte lika mycket på det heller.
Jag har ersatt snask med jordnötter utan salt på bussresan. Ibland måste man prioritera rätt för hälsan och se till att det blir balans i livet. Det är mindre än 2 månader till nästa blodprov och blodtryckskontroll. Men i över 1 månad har vi kämpat och ändrat allt. Ingen läsk, mindre kolhydratkällor, mer grönsaker och nyttig kost.
Rom byggdes inte på 1 månad och livet är som skör tråd. Du kan inte kontrollera allt men en viss kontroll har man. Diabetes är ärftligt och även högt blodtryck.
Fredag
Alltid lika välkommen är den underbara fredagen som alltid kommer när man som bäst behöver den. Det ska bli skönt med helg & vila. Det har varit en lång vecka men allt har gått så bra så.
Ta inget för givet
En avvikelse är alltid något man ska vara uppmärksam med. I tisdags sprang jag och då kände jag att det spände lite under träningen i hjärtregionen. I torsdags sjönk pulsen plötsligt. Tekniskt fel eller en avvikelse i kroppen. Hur ska man veta. En sak är säker i alla fall - jag tar en dag i taget och jag tar inget för givet. Jag kämpar på och hoppas på det bästa.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar