måndag 19 september 2016

Tuffa tider nalkas


Tuffa tider



Höstälskarna hoppar av glädje - jag går och lägger mig. Idag när jag gick upp så kändes det tungt. Det blev inte bättre heller när jag gick på bussen 06.35. Det var svinkallt precis som det brukar vara på hösten. Den dystra perioden närmar sig där ljus blir till mörker och där värme blir till kyla. Dags att tänka på höst/vinterkläder. Det första jag gjorde var att jag började kolla på Tradera faktiskt efter ett par skor. Jag kommer inte spendera 800kr för ett par nya skor. För mig går det inte ihop. Det finns massor av skor som människor säljer på exempelvis Tradera eller Emmamus Man behöver inte köpa nytt, det finns begagnat! Då kan man lägga en slant åt sidan för att exempelvis hjälpa FN eller andra organisationer.

Sony Experia Z3 Compact - Nu blir dom våra.


I oktober går mina 2 mobilabonnemang ut. Behöver vi verkligen nya telefoner? Nej. Det gäller här också att tanka på miljön. Telefonerna fungerar hur bra som helst efter 2 års användning. Vi har tagit hand om dom ordentligt också. Vi har haft både skalskydd och ett särskilt skydd för displayen. Vi har bytt dessa displayskydd 2 gånger.  Jag tänker att i framtiden när den går sönder att jag faktiskt då kan investera i något begagnat. Experia är Sonys flaggskepp. Det är verkligen kvalité på deras produkter. Det finns en sådan telefonhets där i samhället. Operatörerna går ut med att man kan byta telefon - varje år.

Har du en Sony Experia Z3 Compact så hittar du rätt skydd här.


Industrin

Den här världen är  byggd på att vi konsumerar tyvärr och därmed förstår vår planet. Förr bygdes produkter för att hålla och tyvärr idag är det slit-och-släng principen som gäller. Det finns en mycket intressant dokumentär om detta som heter Glödlampskonspirationsteorin. Har ni inte sett den tycker jag det är dags att ni letar upp den. Tyvärr känns det ganska hopplöst just nu då många inte förstår vilka konsekvenser jorden har i framtiden. Isen i Antarktisk smälter snabbt och havsnivån kommer att stiga. Tusentals med flygplan, båtar och bilar gör tyvärr att jorden kommer att få ett nytt klimat inom 100 år som kommer drabba miljontals människor negativt. Människan är kortsiktig och kan ej se långsiktigt dessvärre. Vad är det för framtid vi ger våra framtida generationer? ->Men det finns hopp. Många människor gör sitt genom återvinning och jag tror ändå att fler och fler kommer öppna upp ögonen kring miljön snart.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar