Prisad på jobbet
Idag fick jag ta emot ett pris av mina kollegor för ett bra jobb. Det var min kollega Alexandra som gav priset idag på eftermiddagen. Jag blev helt stum för jag var inte beredd på det. Men det är ju så det fungerar oftast. Det är roligt att man blir uppskattat på jobbet av sina kollegor och något Emelie tog upp som var roligt att höra var att min glädje var inspirerande för mina kollegor. Jag brukar tänka att även den minsta kan åstadkomma med något väldigt stort i livet och om jag kan påverka någon till något positivt så är det ju fantastiskt. :)
Jag har väldigt bra kollegor på jobbet så jag är också tacksam för det. Det är en gemensam insats vi gör på jobbet och alla bidrar vi för utan dom skulle jag inte heller kunna klara mitt jobb. Tänk dig att du har ett pussel och varje komponent är en bidragande faktor. Det är så det ska vara för tillsammans bidrar vi med en färdig produkt utåt. Jag kände att detta var en sak att ta upp.
Priset bestod av SF biobiljetter. Film har alltid varit en stor del av mitt liv. Från början var det tänkt att jag skulle bli regissör. Då var IT mest en hobby men det var min fru som gav mig idén att jobba med IT. Det visade sig vara lyckat på flera olika sätt då jag tycker om kundkontakten och givetvis att felsöka/lösa IT-relaterde problem.
Midsommarafton är nära - Kör försiktigt och håll avstånd.
Snart är bordet fullt med potatis,ägg, sill och dill. Det blir trevligt familjemys och lite avkoppling från vardagen. Midsommaren för mig är början på sommaren. Jag ser fram emot att tumgås med min fru, träffa familjen och äta gott. Nu när hälsan är i topp kan det faktiskt inte bättre och det är dessa dagar man måste ta vara på för man vet aldrig hur morgondagen kommer se ut. Så var glad för det du har, umgås med dom du älskar och njut av livet. Ska du ut på vägarna - håll avstånd och kör försiktigt!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar