måndag 20 juni 2016

Mindfulness - På sjön!

Livet 
En helg har gått och en ny vecka har börjat och vi börjar gå mot midsommaren med allt vad det innebär - potatis, sill och dill!

Båtägare
I dagarna stod det klart att min fru och jag blir båtägare och det är faktiskt något jag ser fram emot. Jag har väl alltid haft fiske som ett litet intresse men det har aldrig riktigt slagit till blom. Förra året följde min fru och med en kompis och fiskade. Det var roligt även om vi inte fick något napp. Igår var vi och inspekterade båten samt tog mått för årorna som skall köpas på Biltema i Norrtälje. (dessa ingår ej)

Så jag ser detta som en värdefull investering för hälsan och tanken är att vi ska kunna koppla av i sommaren ute på sjön samt fiska såklart men det hela blir som något slags mindfulness fast på sjön! Det här är inget fancy pancy (Som min farbror brukar säga) utan här har vi en enkel båt i aluminium som gör det den skall och om den i framtiden skulle få hål skulle den inte sjunka då den "en teknisk funktion" för det. Jag tycker om enkelheten här och för mig gör det inget om jag får ro. Jag behöver den träningen! I framtiden kan man köpa till en motor för att få lite fart på den. Eftersom åror ej ingår tänkte vi köpa dessa på Biltema i Norrtälje dagarna framöver.
















2 kommentarer:

  1. Nu lät det som du ville träna men annars har du denna! :-)
    http://www.biltema.se/sv/Bat/Motor/Utombordsmotor/Elektrisk-utombordsmotor-2000023155/

    //Patrik

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det såg ut som en passande kandidat Patrik! Tack så mycket för tipset!

      Radera